Czym się zajmujemy?
Do zadań Zarządu Zasobu Komunalnego należy zarządzanie powierzonym zasobem komunalnym Gminy Wrocław, obejmującym zasób mieszkaniowy, lokale użytkowe, garaże, urządzenia komunalne i nieruchomości gruntowe z ich częściami składowymi.
Zarządzanie nieruchomościami Zarząd Zasobu Komunalnego wykonuje:
- bezpośrednio własnymi siłami poprzez swoje komórki organizacyjne.
- poprzez zarządców licencjonowanych lub przedsiębiorców,którzy zatrudniają licencjonowanych zarządców do wykonywania czynności zarządzania, wyłonionych na podstawie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
Zarządzanie nieruchomościami powierzonymi w zarząd ZZK polega na podejmowaniu wszelkich decyzji i dokonywaniu wszelkich czynności zmierzających do utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem, m.in. poprzez:
- zawieranie z zarządcami umów o zarządzanie nieruchomościami i nadzór nad ich pracą;
- prowadzenie spraw remontowych w zakresie zasobu komunalnego, a także nadzór nad ich realizacją i eksploatacją zasobu gminnego;
- prowadzenie postępowań o udzielanie zamówień publicznych w zakresie robót remontowych, usług i dostaw dotyczących zarządzanego zasobu i zawieranie umów z wykonawcami;
- prowadzenie obsługi technicznej, eksploatacyjnej i finansowej zasobu komunalnego;
- dysponowanie lokalami użytkowymi i zawieranie umów najmu lokali użytkowych oraz prowadzenie spraw o eksmisję;
- zawieranie umów najmu lokali mieszkalnych i socjalnych z osobami wskazanymi przez właściwe przedmiotowo komórki organizacyjne Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz prowadzenie spraw o eksmisję;
- dysponowanie gruntami stanowiącymi tereny zewnętrzne (podwórka, ogródki przydomowe, miejsca zbiórki odpadów itp.) i zawieranie umów dzierżawy tych gruntów;
- realizację uchwał Rady Miejskiej w sprawie pomocy finansowej dla najemców i właścicieli mieszkań, a także najemców oraz dzierżawców lokali użytkowych;
- przejmowanie oraz czasową obsługę nieruchomości komunalnych lub ich części w przypadkach i na warunkach określonych przez Prezydenta Wrocławia;
- windykację należności gminnych dotyczących zarządzanego zasobu oraz prowadzenie spraw o eksmisję z tego zasobu;
- wypracowywanie i wdrażanie racjonalnego systemu zarządzania zasobem komunalnym;
- reprezentowanie Gminy Wrocław jako właściciela we wspólnotach mieszkaniowych.
Dla zapewnienia prawidłowej realizacji zadań statutowych Zarząd współpracuje z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miejskiego Wrocławia.
metryczka
Wytworzył: Sandra Gabryś (16 sierpnia 2021)
Opublikował: Sandra Gabryś (16 sierpnia 2021, 12:59:38)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 6632